ORDIN Nr.149 din 7 noiembrie 2003
privind aprobarea Criteriilor si conditiilor de finantare a structurilor sportive de drept privat, altele decat federatiile sportive nationale, programelor sportive de utilitate publica si contractului-cadru de finantare a acestora
EMITENT: AGENTIA NATIONALA PENTRU SPORT
PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 852 din 29 noiembrie 2003
In temeiul prevederilor art. 54 alin. (1) din Regulamentul de punere in aplicare a dispozitiilor Legii educatiei fizice si sportului nr. 69/2000, aprobat prin Hotararea Guvernului nr. 884/2001,
tinand cont de prevederile art. 1 alin. (2) si ale art. 6 alin. (5) din Hotararea Guvernului nr. 759/2003 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale pentru Sport,
avand in vedere Referatul nr. 699 din 29 septembrie 2003 intocmit de Directia programe ale institutiilor publice pentru sport,
presedintele Agentiei Nationale pentru Sport emite prezentul ordin.
ART. 1
Se aproba Criteriile si conditiile de finantare a structurilor sportive de drept privat, altele decat federatiile sportive nationale, programele sportive de utilitate publica si contractul-cadru de finantare a acestora, prevazute in anexa care face parte integranta din prezentul ordin.
ART. 2
Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, si intra in vigoare la data publicarii.
ART. 3
Directiile generale, directiile si celelalte compartimente de specialitate din cadrul Agentiei Nationale pentru Sport, Ministerul Administratiei si Internelor, institutiile publice subordonate acestora, autoritatile publice locale si structurile sportive de drept privat vor duce la indeplinire prevederile prezentului ordin.
EMITENT: PARLAMENTUL
PUBLICATA IN: MONITORUL OFICIAL NR. 597 din 11 iulie 2005
Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.
ARTICOL UNIC
Se respinge Ordonanta Guvernului nr. 37 din 30 ianuarie 2003 pentru modificarea si completarea Ordonantei Guvernului nr. 26/2000 cu privire la asociatii si fundatii, adoptata in temeiul art. 1 pct. III.9 din Legea nr. 680/2002 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonante si publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 62 din 1 februarie 2003.
Aceasta lege a fost adoptata de Parlamentul Romaniei, cu respectarea prevederilor art. 75 si ale art. 76 alin. (2) din Constitutia Romaniei, republicata.
PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR
ADRIAN NASTASE
PRESEDINTELE SENATULUI
NICOLAE VACAROIU
---------------
LEGEA Nr.195 din 20 aprilie 2001
Legea voluntariatului
Text in vigoare incepand cu data de 30 iulie 2006
REALIZATOR: COMPANIA DE INFORMATICA NEAMT
Text actualizat prin produsul informatic legislativ LEX EXPERT in baza actelor normative modificatoare, publicate in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, pana la 27 iulie 2006:
- Ordonanta Guvernului nr. 58/2002, aprobata cu modificari prin Legea nr. 629/2002;
- Legea nr. 629/2002;
- Legea nr. 339/2006.
Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.
CAP. 1
Dispozitii generale
ART. 1
Prezenta lege reglementeaza participarea persoanelor fizice la actiuni de voluntariat organizate de persoane juridice de drept public si de drept privat, fara scop lucrativ, in Romania.
ART. 2
In sensul prezentei legi:
a) voluntariatul este activitatea de interes public desfasurata din proprie initiativa de orice persoana fizica, in folosul altora, fara a primi o contraprestatie materiala;
b) activitatea de interes public este activitatea desfasurata in domenii cum sunt: asistenta si serviciile sociale, protectia drepturilor omului, medico-sanitar, cultural, artistic, educativ, de invatamant, stiintific, umanitar, religios, filantropic, sportiv, de protectie a mediului, social si comunitar si altele asemenea;
c) organizatia gazda este persoana juridica de drept public sau persoana juridica de drept privat, fara scop patrimonial, care administreaza activitatea de voluntariat. In raport cu natura activitatii desfasurate, complexitatea acesteia, riscurile pe care le implica, impactul produs, respectiv raspunderea pe care o implica, intre parti se poate incheia un contract de voluntariat;
d) contract de voluntariat este o conventie cu titlu gratuit, incheiata intre o persoana fizica, denumita voluntar, si o persoana juridica, denumita organizatie gazda, in temeiul careia prima persoana se obliga fata de a doua sa presteze o activitate de interes public fara a obtine o contraprestatie materiala;
e) beneficiarul voluntariatului este persoana fizica sau juridica in folosul careia se desfasoara activitatea de voluntariat. Organizatia gazda poate fi identica sau diferita de beneficiarul voluntariatului.
f) *** Abrogata
ART. 3
Prezenta lege se fundamenteaza pe urmatoarele principii:
a) participarea ca voluntar, pe baza consimtamantului liber exprimat;
b) implicarea activa a voluntarului in viata comunitatii;
c) desfasurarea voluntariatului cu excluderea oricarei contraprestatii materiale din partea beneficiarului activitatii;
d) participarea persoanelor la activitatile de voluntariat se face pe baza egalitatii de sanse, fara niciun fel de discriminare.
ART. 4
Activitatile voluntare izolate, sporadic prestate, in afara raporturilor cu persoanele juridice prevazute la art. 1, din ratiuni familiale, de prietenie sau de buna vecinatate, nu fac obiectul prezentei legi.
ART. 4^1
Autoritatile locale ofera sprijin in derularea stagiilor de voluntariat, acordand prioritate activitatilor care se adreseaza tinerilor din categoriile sau zonele defavorizate.
ART. 5
(1) Este interzis sa se incheie contract de voluntariat in scopul de a evita incheierea unui contract individual de munca sau, dupa caz, a unui contract civil de prestari de servicii ori a altui contract civil cu titlu oneros pentru efectuarea prestatiilor respective.
(2) Sunt lovite de nulitate absoluta contractele de voluntariat incheiate cu aplicarea dispozitiilor prezentei legi de persoanele juridice prevazute la art. 1, in scopul evitarii incheierii unui contract individual de munca sau, dupa caz, a unui contract civil de prestari de servicii ori a altui contract civil cu titlu oneros.
(3) Participarea ca voluntar nu poate substitui serviciul militar sau alte formule alternative care inlocuiesc serviciul militar si nu poate reprezenta un echivalent pentru un loc de munca remunerat.
(4) Voluntarilor cetateni straini le este garantata rezidenta pe durata stagiului de voluntariat.
ART. 5^1
(1) In sensul programului de actiune comunitar "Tineret", tanar voluntar este persoana cu varsta cuprinsa intre 18 si 25 de ani care incheie, in conditiile legii, un contract de voluntariat pentru o perioada limitata, urmarindu-se dezvoltarea aptitudinilor si formarea experientei personale si interculturale, contribuind in acelasi timp la binele comunitatii.
(2) Tanarul voluntar participa intr-un stat membru al Uniunii Europene, altul decat cel in care isi are resedinta ori domiciliul, sau intr-un stat tert la o activitate nelucrativa si neremunerata, care prezinta importanta pentru comunitate si are o durata limitata de maximum 12 luni, in cadrul unui proiect recunoscut de statul respectiv si de Comunitatea Europeana.
(3) Stagiile comunitare de voluntariat pentru tineri, in functie de durata prevazuta, se diferentiaza in stagii pe termen lung, cu durata intre 3 luni si un an, si stagii pe termen scurt, cu durata intre 3 saptamani si 3 luni.
(4) Pentru programul de actiune comunitar "Tineret" organizatia gazda asigura tanarului voluntar acoperirea cheltuielilor de transport intern, cazare si masa completa. Din fonduri de la Comisia Europeana se asigura transportul extern si o indemnizatie de deplasare neimpozabila, sub forma de bani de buzunar, pe intreaga durata a stagiului de voluntariat.
(5) La sfarsitul stagiului de voluntariat, in cadrul programului de actiune comunitar "Tineret" se va elibera de catre Comisia Europeana un certificat nominal care sa recunoasca prestarea activitatii de voluntar, precum si experienta si aptitudinile dobandite.
ORDIN Nr.130 din 28 martie 2006
privind finantarea nerambursabila din fonduri publice a proiectelor cluburilor sportive de drept privat si ale asociatiilor pe ramura de sport judetene si ale municipiului Bucuresti
Text in vigoare incepand cu data de 26 mai 2006
REALIZATOR: COMPANIA DE INFORMATICA NEAMT
Text actualizat prin produsul informatic legislativ LEX EXPERT in baza actelor normative modificatoare, publicate in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, pana la 26 mai 2006:
- Ordinul presedintelui Agentiei Nationale pentru Sport nr. 236/2006.
In temeiul prevederilor Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, ale Legii educatiei fizice si sportului nr. 69/2000, cu modificarile si completarile ulterioare, ale Hotararii Guvernului nr. 884/2001 pentru aprobarea Regulamentului de punere in aplicare a dispozitiilor Legii educatiei fizice si sportului nr. 69/2000 si ale Hotararii Guvernului nr. 759/2003 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale pentru Sport,
avand in vedere Referatul Directiei programe ale institutiilor publice pentru sport nr. 78/2006,
presedintele Agentiei Nationale pentru Sport emite prezentul ordin.
ART. 1
(1) Programele sportive de utilitate publica in cadrul carora se pot finanta proiecte din fonduri publice sunt: programul "Promovarea sportului de performanta", programul "Sportul pentru toti" si programul "Intretinerea, functionarea si dezvoltarea bazei materiale sportive".
(2) Scopul si obiectivele programelor mentionate la alin. (1) sunt prevazute in anexa nr. 1.
ART. 2
Finantarea proiectelor cluburilor sportive de drept privat si ale asociatiilor pe ramura de sport judetene si ale municipiului Bucuresti, din cadrul programelor sportive prevazute la art. 1, se efectueaza in conformitate cu prevederile Legii nr. 350/2005, cu dispozitiile prezentului ordin si cu celelalte dispozitii legale in materie.
ART. 3
Criteriile si conditiile de acces la fondurile publice pentru finantarea proiectelor cluburilor sportive de drept privat si ale asociatiilor pe ramura de sport judetene si ale municipiului Bucuresti, denumite in continuare structuri sportive, sunt prevazute in anexa nr. 2.
ART. 4
Cererea de finantare-cadru si contractul de finantare-cadru a proiectelor structurilor sportive sunt prevazute in anexele nr. 3 si 4.
ART. 5
Criteriile specifice de evaluare a proiectelor structurilor sportive in vederea atribuirii contractului de finantare se aproba, prin decizie interna, de autoritatea finantatoare.
ART. 6
Anexele nr. 1 - 4 fac parte integranta din prezentul ordin.
ART. 7
La data intrarii in vigoare a prezentului ordin se abroga Ordinul presedintelui Agentiei Nationale pentru Sport nr. 149/2003 privind aprobarea criteriilor si conditiilor de finantare a structurilor sportive de drept privat, altele decat federatiile sportive nationale, programelor sportive de utilitate publica si contractului-cadru de finantare a acestora, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 852 din 29 noiembrie 2003.
ART. 8
Dispozitiile prezentului ordin se aplica de autoritatile finantatoare definite de Legea nr. 350/2005, pentru finantarea proiectelor structurilor sportive mentionate la art. 2.
ART. 9
Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, si intra in vigoare la data publicarii.
LEGEA Nr.171 din 2 octombrie 1998
pentru ratificarea Conventiei impotriva dopajului, adoptata, in cadrul Consiliului Europei, la Strasbourg la 16 noiembrie 1989
EMITENT: PARLAMENTUL
PUBLICATA IN: MONITORUL OFICIAL NR. 385 din 9 octombrie 1998
Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.
ARTICOL UNIC
Se ratifica Conventia impotriva dopajului, adoptata, in cadrul Consiliului Europei, la Strasbourg la 16 noiembrie 1989.
Aceasta lege a fost adoptata de Senat in sedinta din 21 aprilie 1998, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constitutia Romaniei.
PRESEDINTELE SENATULUI
PETRE ROMAN
Aceasta lege a fost adoptata de Camera Deputatilor in sedinta din 3 septembrie 1998, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constitutia Romaniei.
p. PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR,
PAULA IVANESCU
STRASBOURG, CONSILIUL EUROPEI
DEPARTAMENTUL PUBLICATII SI DOCUMENTE
CONVENTIA IMPOTRIVA DOPAJULUI*)
*) Traducere.
PREAMBUL
Statele membre ale Consiliului Europei, celelalte state-parti ale Conventiei culturale europene, ca si celelalte state semnatare ale prezentei conventii,
considerand ca scopul Consiliului Europei este de a realiza o mai stransa legatura intre membrii sai pentru apararea si promovarea idealurilor si principiilor reprezentand patrimoniul lor comun si pentru favorizarea progresului lor economic si social,
constiente ca sportul trebuie sa joace un rol important in protejarea sanatatii, in educatia morala si fizica, precum si in promovarea intelegerii internationale,
preocupate de folosirea pe scara tot mai larga a produselor si metodelor de dopaj in randul sportivilor si de consecintele pe care acestea le au asupra sanatatii celor care le utilizeaza, ca si asupra viitorului sportului in general,
luand in considerare faptul ca aceasta problema pune in pericol principiile etice si valorile educative consacrate prin Carta olimpica, Carta internationala a sportului si educatiei fizice si UNESCO si prin Hotararea (76)41 a Comitetului Ministrilor al Consiliului Europei, cunoscuta sub titlul Carta europeana a sportului pentru toti,
luand in considerare regulamentele politice si declaratiile adoptate de organizatiile sportive internationale pe taramul luptei impotriva dopajului,
constiente ca autoritatile publice si organizatiile sportive benevole au responsabilitati sporite in lupta impotriva dopajului in sport, indeosebi in garantarea bunei desfasurari - pe baza principiului de fair play - a manifestarilor sportive, ca si a sanatatii celor care participa la ele,
constiente ca aceste autoritati si organizatii trebuie sa colaboreze la toate nivelurile corespunzatoare,
reamintind hotararile privind dopajul, adoptate de Conferinta ministrilor europeni responsabili de sport si, in special, Hotararea nr. 1, adoptata la cea de-a VI-a Conferinta de la Rejkiavik din anul 1989,
deoarece Comitetul Ministrilor al Consiliului Europei a adoptat deja Hotararea (67)12 privind dopajul atletilor, Recomandarea nr. R (79)8 referitoare la dopajul in sport, Recomandarea nr. R (84)19 cu privire la Carta europeana impotriva dopajului in sport si Recomandarea nr. R (88)12 referitoare la instituirea controlului antidoping fara preaviz in afara competitiei,
reamintind Recomandarea nr. 5 privind dopajul, adoptata de cea de-a II-a Conferinta internationala a ministrilor si inaltilor functionari responsabili cu educatia fizica si sportul, organizata de UNESCO la Moscova (1988),
hotarate sa continue si sa dezvolte cooperarea lor in vederea reducerii si chiar a eliminarii dopajului in sport, tinand seama de valorile etice si de masurile practice continute in aceste documente,
au cazut de acord asupra celor ce urmeaza:
ART. 1
Scopul conventiei
In vederea reducerii si chiar a eliminarii dopajului in sport, partile se angajeaza, in limitele propriilor lor prevederi constitutionale, sa ia masurile necesare pentru ca prevederile prezentei conventii sa devina efective.
... pentru textul complet verificati documentul atasat.